W działaniu

"Hejt School Musical"

Klasa 6a w Gdańsku na przedstawieniu muzycznym Hejt School Musical. Młodzi aktorzy pięknie i profesjonalnie zaprezentowali się, zostawiając nas z dobrymi wspomnieniami. Potem spacer Długą i wspólne lody. Ładujemy akumulatory na końcówce roku szkolnego.

"Jak nie czytam, jak czytam!"

12 czerwca 2019 już po raz kolejny uczniowie SP23 czytali publicznie w ramach akcji "Jak nie czytam, jak czytam". Atmosfera była iście piknikowa. Przynieśliśmy do szkoły nasze ulubione książki aby udowodnić, że czytanie ma sens!

Nasi uczniowie na debacie społecznej

13 czerwca czworo uczniów z klasy 7B i 7A wzięło udział w debacie na uczniowskiej z organami zarządzającymi w Gdyni, podczas której dyskutowaliśmy o parkach kieszonkowych, które mogłyby pojawić się w naszej przestrzeni miejskiej. Uczniowie uczyli się trudnej sztuki dialogu z przedstawicielami różnych szkół oraz radnymi Gdyni. Cieszymy się, że wybraliśmy się do Wymiennikowni przy ul. Kartuskiej 20B, bo wcześniej nie wiedzieliśmy czym są parki kieszonkowe! Dzisiaj już wiem, ba, nawet mamy pomysły na to, jak organizować je w naszej dzielnicy!

Dzień Dziecka w klasie trzeciej :-)

Dzień Dziecka w 3a my zaczęliśmy świętować już dzisiaj! Zostaliśmy zaproszeni na Garden Party do naszego kolegi z klasy. Była to wielka niespodzianka! Czekały na nas smakolyki - lody, truskawki, soki, arbuzy. Były gry, zabawy, trochę leniuchowania na trawce. Było SUPER! Słonko, radość i śmiech! Dziękujemy!

Klub Mądre Sówki

Na ostatnich przed wakacjami zajęciach klubu Mądre Sówki ćwiczyliśmy nasze zmysły: smak, węch, dotyk, a także koordynację i orientację w przestrzeni. Kto by pomyślał, że może to być taka wielka frajda?!

Pracownia Młodego Artysty

Podczas ostatnich zajęć "Szkoły Otwartej"- w Pracowni Młodego Artysty powstawły piękne korale dla mam i córek. Dziękujemy za cały rok!

Sąd nad ... Pinokiem

Na lekcji języka polskiego klasa IV a odłożyła w kąt książki i długopisy, przekształciwszy salę nr 25 w salę sądową! Uczniowie przeprowadzili inscenizację rozprawy sądowej, w której głównym oskarżonym był tytułowy bohater lektury pt. „Pinokio”! Obrońca i prokurator, pod bacznym okiem sędziny, stoczyli ze sobą spór o los Pinokia. Jaki był wyrok? Prokurator wystąpił o 15 lat więzienia dla Pinokia, ale ze względu na zmianę pajaca w dobrego chłopca, karę zmniejszono na dwa lata.
Lubimy uczyć się aktywnie i przez zabawę

Wycieczka do Kątów Rybackich

W maju klasy IVa i c oraz Vb wróciły z zielonej szkoły w Kątach Rybackich. Dzieci wykazały się wytrwałością i dzielnością, przemierzając łącznie ponad 30 km w przepięknych okolicznościach przyrody. We wtorek podglądaliśmy kormorany w rezerwacie, płynęliśmy łodziami, a wieczorem ogrzewaliśmy się przy ognisku, pałaszując pyszne kiełbasy. W dzień powrotu, w środę, również nie próżnowaliśmy! Odwiedziliśmy zabytkowy kościół szachulcowy w Stegnie, w którym znajduje się największy w Europie obraz na płótnie! Nie lada atrakcją była dla nas przejażdżka kolejką wąskotorową pośród pól i zieloności. Ostatnim punktem wycieczki było zwiedzanie śluzy na Wiśle, podczas którego dowiedzieliśmy się od przewodnika kilku ciekawostek o mennonitach, którzy osuszyli Żuławy!
Około 16.00, zmęczeni, ale szczęśliwi, wróciliśmy pod SP nr 23! Spędziliśmy razem trzy intensywne, radosne i niepowtarzalne dni!

Festiwal bajek w bibliotece szkolnej

Z okazji Ogólnopolskiego Tygodnia Bibliotek zapraszamy w kolejne majowe środy podczas długich przerw pod biblioteczne "Drzewo Opowieści" na Festiwal Bajek. Festiwal jest częścią projektu eTwinning "Storytelling Tree"- "Drzewo Opowieści".

15 maja będziemy wyświetlać przeźrocza: "Kopciuszek", "Leśne skrzaty" i "Bajkę o słoniku" na rzutniku slajdów.
22 maja- bajki z płyt winylowych.
29 maja- bajki z kaset magnetofonowych.

Na prośbę uczniów będziemy też wyświetlać bajki w innych godzinach i terminach.

Wycieczka do "Dinoparku" w Malborku

W czwartek 09.05.2019r. klasa 1 a i oddział przedszkolny wybrali się na wycieczkę do malborskiego Dinoparku. Podziwialiśmy tam ruchome smoki i dinozaury, obejrzeliśmy film w technice 5D, przeszliśmy laserowy labirynt i park linowy, a na koniec pobawiliśmy się na placu zabaw. Znalazł się też wśród nas szczęśliwy jubilat obchodzący w tym dniu urodziny. Zaśpiewaliśmy mu gromkie "Sto lat", Kamil uraczył nas słodkościami, a sam otrzymał prezent- niespodziankę od pracowników Dinoparku?. To był dzień pełen pozytywnych wrażeń i emocji. Na pewno chętnie tam jeszcze wrócimy.