Menu Zamknij

Efekty pracy uczniów i nauczycieli – Erasmus plus

Erasmus+ w naszej szkole – uczymy się poprzez doświadczenie

W ramach programu Erasmus+ nasi uczniowie i nauczyciele rozwijali swoje kompetencje poprzez pracę metodą projektu oraz naukę poza murami szkoły (outdoor learning). Realizowane działania pokazały, że nauka może być fascynującą przygodą, gdy łączy teorię z praktyką, współpracę z samodzielnością i kreatywność z odpowiedzialnością.

Podczas zajęć uczniowie pracowali w zespołach nad różnorodnymi projektami, które integrowały treści z wielu przedmiotów – języka polskiego, przyrody, matematyki, języków obcych, informatyki czy plastyki. Nauczyciele inspirowali młodych odkrywców do nauki w naturalnym środowisku – w lesie, parku, ogrodzie szkolnym czy na terenie miasta. Dzięki temu uczniowie rozwijali nie tylko wiedzę, ale także umiejętności współpracy, komunikacji i krytycznego myślenia.

Efektem wspólnej pracy są liczne projekty, wystawy, prezentacje oraz działania środowiskowe, które stały się dowodem na to, że uczyć się można wszędzie – nie tylko w klasie. Wszystkie działania wchodziły w skład jednego dużego projektu „Zagadki kryminalne w SP 23”

 Poniżej znajdują się wybrane inicjatywy, które powstały dzięki zaangażowaniu całej społeczności szkolnej.

  • Podczas lekcji języka angielskiego uczniowie rozwiązywali zagadki detektywistyczne.  Chcąc poznać temat, na wstępie, musieli dowiedzieć się znaczenia szeregu angielskich wyrażeń i zwrotów z tematu: Crime and Criminals ( przestępczość i przestępcy). Pracując w grupach, wyszukiwali słowa, posługując się słownikami. 🕵‍♂️🔍 Następnie otrzymali do przeczytania tekst opowiadający o błędach popełnionych przez gang rabusiów. Każda z grup otrzymała inne zadanie, a odpowiedziami podzieliliśmy się na forum klasy. W ten sposób, uczniowie dowiedzieli się, że nie opłaca się popełniać przestępstw, gdyż, nie ma zbrodni doskonałej.Na koniec, wspólną pracą został wykonany plakat. Podczas jego wykonywania, niektórzy uczniowie mieli okazję do popisania się talentami plastycznymi.

Uczniowie w akcji! Wcielili się w rolę detektywów i… powstały listy gończe😃 Kolorowe. Pomysłowe. Szalone. Tworzone w miłej atmosferze, jak to zwykle u nas bywa. 🕵️‍♀️🕵🏼🕵🏼

W ramach projektu Erasmus+ uczniowie naszej szkoły wcielili się również w detektywów zagadek… matematycznych! 🕵️‍♀️🕵️‍♂️Na szkolnym boisku pojawiły się kolorowe łamigłówki, rebusy i działania zapisane kredą, które dzieci z zapałem rozwiązywały – skacząc, licząc i świetnie się bawiąc. ☀️✏️ Było kolorowo, radośnie i edukacyjnie – dokładnie tak, jak lubimy! 💙 Z matematyką można się zaprzyjaźnić… szczególnie na świeżym powietrzu 🌈📏

  • W ramach Erasmus+ „Zagadki kryminalne w SP 23” – tym razem śledztwo dotyczyło… przestępców z bajek, komiksów i kreskówek! 🎭 Dzieci samodzielnie tworzyły portrety podejrzanych postaci, każda z nich miała swoje charakterystyczne cechy, po których można było odgadnąć, za co została „ścigana”. Było trochę śmiechu, trochę tajemnic, a przede wszystkim świetna zabawa połączona z nauką. Mali detektywi poznali też, jak dawniej prowadzono śledztwa, przyjrzeli się światu z bliska dzięki lupie 🔎i dowiedzieli się, jak ważna jest spostrzegawczość, analiza szczegółów i umiejętność zadawania pytań.

Może wśród naszych uczniów rośnie właśnie przyszły detektyw? 🕵️‍♀️✨

W ramach działań projektowych programu Erasmus, na lekcjach plastyki 🎨uczniowie mogli w praktyczny sposób wcielić się w rolę detektywów i artystów. Zainspirowani grą edukacyjną🕵‍♂️ „Detektyw Horacy i zagadki złodzieja obrazów”,🖼 dzieci wspólnie podjęły zadanie odnalezienia skradzionych dzieł sztuki i doprowadzenia złoczyńcy przed wymiar sprawiedliwości. 👍🕵‍♂️Uczniowie uczyli się współpracy, kreatywnej narracji i myślenia krytycznego, łącząc sztukę z elementami zagadki.

W ramach programu Erasmus+ uczniowie klas starszych również podjęli się trudnej roli detektywów, aby rozwiązać serię podejrzanych zdarzeń, które miały miejsce w naszej szkole. W ramach zadania, uczniowie otrzymali akta sprawy, zawierające opis incydentu, rysopisy podejrzanych oraz dowody. Ich celem było ustalenie sprawcy, określenie motywu, wskazanie obciążających dowodów, weryfikacja alibi podejrzanych oraz sformułowanie końcowych wniosków śledztwa. Stanęli na wysokości zadania, choć nie bez początkowych problemów 🙂

Podsumowanie wszystkich działań – praca metodą projektu, outdoor learning i działania między przedmiotowe i jeden wspólny projekt „Tajemnica zaginionej korony” 

Uczniowie znów w akcji!

Uczniowie zamienili się w prawdziwych detektywów! Wyruszyli w teren, by rozwikłać tajemniczą zagadkę kryminalną – zaginęła cenna korona księżniczki Aldony! Brzmi poważnie? I było!

Na uczniów czekały różnorodne zadania logiczne, szyfry, tropy i ukryte wskazówki, które krok po kroku przybliżały nas do odkrycia, kto stoi za tą śmiałą kradzieżą. Dzieci z ogromnym zaangażowaniem analizowały dowody, łączyły fakty i współpracowały, by rozwiązać zagadkę – wykorzystały wiedzę zdobytą na różnych przedmiotach

Było dużo śmiechu, emocji i świetnej zabawy, a przede wszystkim – pracy zespołowej. Detektywi spisali się na medal, a korona… szczęśliwie wróciła na miejsc

Przejdź do treści