Menu Zamknij

Dobrostan w szkole- Wellbeing at School (with Art and Mindfulness Practice)

Ruszył nasz nowy, autorski projekt eTwinning „Dobrostan w szkole- Wellbeing at School (with Art and Mindfulness Practice)”!

W naszej szkole w projekcie bierze udział klasa 2a i biblioteka szkolna.

Szkoły z nami współpracujące:

14th Primary School of Larissa, Geroulanou2, 4707, Greece

Primary School via S. G. Evangelista, 87064 Corigliano-Rossano (CS), Italy

Istituto Comprensivo Bonsegna-Toniolo, Piazza Risorgimento n.7, 74028 – Sava (TA), Italy

Scoala Gimnaziala „Ion Creanga” Suceava, B-dul 1 Decembrie 1918 F.N., Romania

Pamukören mah. Mehmet özalp bul. Pamukören ortaokulu no: 103/2 Kuyucak /Aydin, Türkiye

Derince Bilim ve Sanat Merkezi, Kocaeli, Türkiye

W projekcie wypracujemy i przetestujemy konkretne narzędzia oraz aktywności, dzięki którym nauczyciele wraz z dziećmi będą mogli ćwiczyć uważność, świadomość swoich emocji oraz rozwijać akceptację siebie i innych. Stworzone i uporządkowane przez nas materiały umożliwiają nauczycielom pomoc uczniom w radzeniu sobie ze stresem i nieprzyjemnymi emocjami, pomogą dzieciom poprawić koncentrację i uwagę oraz zyskać więcej spokoju i radości z życia.

Cele ogólne:

  1. -wspieranie dobrostanu uczniów,
  2. -rozwijanie uważności,
  3. -wspólne opracowanie przez nauczycieli i wdrożenie w szkołach innowacyjnych metod i narzędzi dotyczących uważności, 

Cele szczegółowe:

  1. -bycie bardziej uważnym w szkole i w życiu pozaszkolnym,
  2. -zwiększenie skupienia i koncentracji uwagi,
  3. -rozpoznawanie emocji własnych i cudzych, 
  4. -rozwijanie kreatywności i ekspresji, 
  5. -poznanie sposobów na radzenie sobie ze stresem, 
  6. -nauka poprzez wspólne działanie i dzielenie się doświadczeniami,
  7. -rozwijanie wiary we własne możliwości,
  8. -rozwijanie kompetencji kluczowych, 
  9. -wykorzystanie TIK do współpracy,
  10. -doskonalenie języka angielskiego. 

1. Poznajmy się (Listopad)

  • My city and country
  • Introduce yourself

 (Bitmoji, Art Selfie, Google Docs, Padlet)

2. Pokaż mi swoje miejsce na Ziemi (Listopad)

 (Google Earth)

3. Konkurs na logo projektu. Każda szkoła zaprojektuje logo projektu, głosowanie odbędzie się online w Tricider. (Grudzień)

(Linoit, Tricider)

4. Wymiana kartek świątecznych w wersji elektronicznej i tradycyjnej – (Grudzień) (Google Prezentacje)

5. Spotkanie online – Zoom. Każda grupa zaśpiewa świąteczną piosenkę w swoim ojczystym języku. (Grudzień)

6. Mandale (Styczeń) 

Każda grupa stworzy mandale (do wydrukowania i pokolorowania) dla innych grup i umieści je na TwinSpace.  (Genially)

7. Malowanie emocji: radość, smutek, złość, strach, spokój (arteterapia)

(Luty) (Google Prezentacje)

8. Malowanie do muzyki (arteterapia)- prezentacja prac plastycznych dzieci + informacja o utworze muzycznym (autor, tytuł).  (Marzec) (Google Prezentacje)

9. Tu i teraz – przestrzeń do dzielenia się krótkimi ćwiczeniami i mindfulness, które można stosować w szkole. (listopad-maj)

Krótkie ćwiczenia uważności. Działania są krótkotrwałe, a efekty długotrwałe (np. słoiki uważności, drzewo wdzięczności, ćwiczenia mindfulness,  oddechowe i relaksacyjne itd.) (Google Docs)

10. Well-being w szkole, relacje z wydarzeń szkolnych w tematyce zdrowia i uważności (listopad-maj) np.:

– ‘Światowy Dzień Życzliwości w mojej szkole’ – 21 listopada,

– ‘Światowy Dzień Zdrowia- warsztaty robienia zdrowych przekąsek’ – 8 kwietnia,

– ‘Lekcje pod chmurką’- outdoor (listopad-maj) (Google Docs)

Skip to content